מאמרים וכתבות

עבודה אסורה בזמן הריון

beautiful-woman-brunette-expectant-2100341

בזמן הריון אנחנו לא יכולות לבצע כל עבודה. הריון הוא מצב בו יש לנו בבטן עובר הגורם לחוסר איזון הורמונלי ולעלייה במשקל (בתקווה מעט), לכן חובה לשמור על כללים מסוימים. הבריאות שלך ושל העובר שלך חשובים מאוד והחוק תומך בזה. בואי נבין יחד מה ההגדרה של עבודה אסורה בזמן הריון ומה קובע החוק.

עבודות ייצור

יש חומרים מסוימים אליהם אסור לנו להיות חשופות בעבודה בזמן הריון. חלק מהחומרים הם עופרת, קדמים, ארסן, כספית ועוד הרבה אחרים. אפשר לברר בדיוק מהי הרשימה של החומרים המסוכנים כאן. יש הרבה מאוד חומרים שיכולים להזיק לבריאות שלך ופי כמה לעובר שלך, אז כדאי וחשוב להבין שהתעסוקה עם החומרים הללו נחשבת לעבודה אסורה בזמן הריון.

יש הרבה מאוד חומרים שיכולים להזיק לבריאות שלך ופי כמה לעובר שלך, אז כדאי וחשוב להבין שהתעסוקה עם החומרים הללו נחשבת לעבודה אסורה בזמן הריון.

מעלה חום גוף יותר מידי? עבודה אסורה בזמן הריון

אסור להעסיק אישה בהריון במקומות בהם חום הגוף שלה יכול לעלות מעל לטמפרטורה של 38.5 מעלות צלזיוס במשך 4 שעות רצופות. מיותר לציין שעבודה בחום כזה חושפת כל אדם להרבה מאוד מזיקים, העובר שלך לא חזק כמוך ולכן, לא יוכל להתמודד עם מזיקים שכאלה.

קרינה

חשיפה לקרינה בעוצמה של 1 רם במהלך תקופת ההיריון הינה עבירה על החוק. בנוסף לכך, אם בממוצע נחשפת לקרינה העולה בצורה ממוצעת יותר מ-0.15, דעי שהמעסיק שלך עובר על החוק. דרך אגב, חשיפה ל-0.5 רם של קרינה לשנה, דורשת קיום פיקוח מסודר.

העסקת נשים בהריון לא בשעות העבודה הרגילות

מרגע שהודעת למעסיק שלך שאת בהריון, אסור לו להעסיק אותך בשעות נוספות, בימי המנוחה ועבודת לילה. למרות זאת, המעסיק יכול לבקש ממך לתת הסכמה בכתב בצירוף אישור רפואי חתום על-ידי רופא מומחה ביילוד וגינקולוגיה אשר באמצעותו המעסיק רשאי להעסיק אותך בשעות נוספות, בימי מנוחה וגם בלילה. רצוי לציין שגם ללא אישור רופא, את זכאית לא לעבוד בלילה מהחודש החמישי ובתנאי שהודעת למעסיק שלך.

המחויבות שלך

את מחויבת להודיע למעסיק שלך בעל פה או בכתב (רצוי תיעוד מסודר) שאת בהריון. החוק מחייב אותך להודיע למעסיק החל מהחודש החמישי להריון.
אני ממליצה להודיע למעסיק כמה שיותר מוקדם – גם לטובת הבריאות שלך וגם כדי שהזכויות שלך במהלך ההריון יהיו מעוגנות ולמנוע אי הבנה עם המעסיק לאחר מכן.